Bedre inneklima med Ventilasjonsfilter.no
Til kassen
Totalt: 0
Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0,-

Salgsbetingelser

Standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett

Innholdsfortegnelse:

  1. Avtaleinngåelse
  2. Ordrebekreftelse
  3. Priser
  4. Betaling
  5. Levering
  6. Risiko for varen
  7. Angrerett
  8. Undersøkelsesplikt
  9. Reklamasjon ved mangel og forsinkelse
  10. Kjøperens rettigheter ved forsinkelse
  11. Kjøperens rettigheter ved mangel
  12. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
  13. Personopplysninger
  14. Konfliktløsning
  15. Generelle bestemmelser

1. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren. Dersom det har oppstått en feil i prising eller produktbeskrivelse som åpenbart er uriktig (f.eks. på grunn av systemfeil), er ikke selgeren bundet av denne prisen.

2. Ordrebekreftelse

Selgeren skal bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til kjøperen senest 24 timer etter at bestillingen er mottatt. Kjøperen oppfordres til å gjennomgå ordrebekreftelsen og melde fra om eventuelle avvik fra bestillingen umiddelbart.

3. Priser

Alle priser inkluderer merverdiavgift. Totale kostnader kjøperen må betale, inkludert alle avgifter og leveringskostnader, vil være tydelig spesifisert i kjøpsprosessen.

4. Betaling

Betaling skjer ved bestilling med mindre annet er avtalt. Selgeren kan reservere kjøpesummen på kjøpers kort ved bestilling.

5. Levering

Varen skal leveres til kjøper innen 30 dager etter bestilling, med mindre annet er avtalt. Dersom levering ikke skjer innen denne tiden, har kjøper rett til å heve kjøpet uten kostnad.

6. Risiko for varen

Risikoen for varen overgår til kjøper når varen er mottatt. Dersom kjøper unnlater å motta en vare tilgjengelig for henting, bærer kjøper likevel risikoen for eventuell skade eller tap.

7. Angrerett

Kjøperen har 14 dagers angrerett fra varen er mottatt, i henhold til angrerettsloven. Angreretten gjelder ikke for varer som forringes raskt eller varer hvor forseglingen er brutt og dette er tydelig kommunisert.

8. Undersøkelsesplikt

Kjøperen skal undersøke varen så snart som mulig etter mottakelse for å avdekke eventuelle feil eller mangler.

9. Reklamasjon ved mangel og forsinkelse

Kjøperen må melde fra om eventuelle mangler ved varen innen rimelig tid etter at de ble oppdaget, og senest innen to år etter varens mottakelse.

10. Kjøperens rettigheter ved forsinkelse

Ved forsinkelse kan kjøperen holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve kjøpet eller kreve erstatning.

11. Kjøperens rettigheter ved mangel

Ved mangler kan kjøperen kreve retting, omlevering, prisavslag, heving av kjøpet eller erstatning.

12. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Selgeren kan kreve oppfyllelse, heving, erstatning og renter ved forsinket betaling eller gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer.

13. Personopplysninger

Personopplysninger behandles i henhold til personopplysningsloven. Kjøperens data vil ikke bli delt med tredjeparter utover det som er nødvendig for å gjennomføre avtalen. Kjøperen har rett til innsyn og retting av sine data.

14. Konfliktløsning

Eventuelle tvister bør først forsøkes løst i minnelighet. Kjøperen kan bringe saken inn for Forbrukerrådet om en løsning ikke oppnås.

15. Generelle bestemmelser

Disse salgsbetingelsene er underlagt norsk lov. Endringer i vilkårene vil bli kommunisert til kjøperen, men vil ikke påvirke allerede inngåtte avtaler.